Geçen haftadaki sayfa görünümleri

Sayfalar

4 Mar 2010

147'likler

   '60 darbesinin sonucunda kurulan Milli Birlik Komitesi'nin 147 öğretim üyesinin uzaklaştırılmasıdır.İçlerin de
-->Ali Fuat Başgil, Sabahattin Eyüboğlu, Yavuz Abadan, Nusret Hızır, Tarık Zafer Tunaya, Mina Urgan, Haldun Taner de vardır.Bu olay tarihimizin en kara tarihlerinden biridir.İşlerinden alınmasının nedeni ise :işlerini yapmayan,tembel,reformu desteklemedikleri iddiasıdır!İroni galiba tarihimizin her yerinde.İşlerinden alındıkları için üniversitelerde  eğitim sekteye uğramış ve zaten az olan öğretim üyelerinin sürülmesiyle de eğitim darbe  almıştır.O zamanlar da Haldun Taner yazılarıyla bu olayları kınamış öğretim üyelerini desteklemiş  ve yüreklendirmiştir.Bundan 2yıl sonra geri dönmeleri için karar çıkarılmıştır.2yıl az bir zaman olarak görülebilir ama eğitim ve bizim için ne kadar büyük bir kayıp görebiliyorum ...

Hiç yorum yok: